Blog

Latest Industry News

DPF (Dizel Partikül Filtresi) İptali – Dizel Partikül Filtresi Arızası – Dizel Partikül Filtresi Arıza Çözümü

DPF İptali, DPF Arızası, DPF Nedir? Dizel Partikül Filtresi ne işe yarar ?

Bu yazımızda sizlere son yıllarda sıkca rastlamakta olduğumuz DPF (Dizel Partikül Filtresi) arızalarına ve çözümlerine ait bilgilendirme yapacağız.

2000 li yıllar sonrasında araçlarımızın gerek egzoz emisyon değerlerini sağlamak, gerek araçlarımızın egzozundan çıkan ve doğaya yapmış olduğu zehirli egzoz gazı salınımının minimumlara düşmesini sağlamak, siyah duman atmasını çevre ve diğer araçların yol görüşlerini etkilememesi için fabrikasyon olarak yeni nesil araçlarımızda Dizel Partikül Filtresi (DPF) sistemi uygulanmaktadır.

Dizel Partikül Filtresi (DPF) Sistemi ile araçlarımızın doğaya yapmış olduğu zehirli egzoz gazı salınımı minimize olmakta, emisyon değerleri daha düşük olmakta en önemli etkenlerden birisi ise diğer araç sürücülerinin yol görüş durumunu etkilememesi (Siyah duman atarak trafiği tehlikeye düşürme gibi) hedeflenmektedir.

Ancak her elektronik sistemde olduğu gibi Dizel Partikül Filtresi sisteminin de faydaları kadar da elbette araç sahiplerine maddi ve manevi olmak üzere bir çok zararlı noktası da bulunmaktadır.

Ülkemiz ekonomisi ve üretim noktalarındaki değeri olan Euro / Dolar birimlerinin ülkemizdeki karşılığının çok yüksek oluşu araç sahiplerini başlı başına mağdur etmektedir.

Günümüzde araç tipi, marka ve modeline göre değişkenlik göstermekle birlikte en minimum şartlarda Dizel Partikül Filtresi (DPF) arızasının %100 giderilmesi için yeni bir Dizel Partikül Filtresi (DPF) alınması veya iptal edilmesi gerekmektedir. Yeni bir Dizel Partikül Filtresi (DPF) alınması ise araç modeline göre değişmekle birlikte binek araçlar için ortalama 3.000 TL den başlayarak 17.000 TL ye kadar uzamaktadır.  Ancak bilinmesi gereken ise Dizel Partikül Filtresi’nin ilerleyen km lerde tekrar aynı sıkıntıyı açacağıdır.(tekrar dolması ve tıkanması her zaman için söz konusudur)
DİZEL PARTİKÜL FİLTRESİ (DPF) Arızasına Uygulanan YANLIŞ ÇÖZÜMLER NELERDİR ?

 

  • Günümüz sanayi sistemlerinde ise alternatif olarak dolmuş (Tıkanmış) olan bir Dizel Partikül Filtresi (DPF) ye jenarasyon (Yüksek Basınç ile Kurum Atma ve Temizlemeye Çalışma) sistemi uygulanmakta ancak bu da çözüm olmak yerine binevi araç sahibini ekstra zararlara uğratmaktadır. Bilinmeyen ancak en önemli nokta olan jenarasyon sisteminin yapılması için harcanılan maliyet tamamı ile gereksizdir çünkü araçlarımız Dizel Partikül Filtresi (DPF) üzerinde bulunan sensörler tarafından sürekli olarak Dizel Partikül Filtresi (DPF) Doluluk oranı ve değerleri okunmakta okunan bu veri değerleri sonrasında bu sensörler araç beyni (ECU) ya komut göndererek otomatik olarak jenarasyon yapmaktadır. Aracımızın otomatik olarak jenarasyon yaptığı dönemlerde aracımızın gaz yememe durumu, beyaz duman atma ve titreyerek çalışma gibi belirli belirtileri olacaktır. Dolayısı ile aracımızın kendiliğinden yaptığı jenarasyon ile bilgisayar programlarına bağlanarak jenarasyon yapılması aynı işlemdir.Birisinde araç beyni (ECU) zorunlu olarak görür aracı jenarasyona sokar, diğerinde ise bilgisayar programı aracılığı ile araç beynine (ECU) komut gönderilir ve jenarasyon o sırada başlatılmış olur.Bu jenarasyon temizlemesinin maksimum ömrü ise 500-1000 km aralığındadır. Bu km lerin sonunda araç yine arızayı verecek ve yine koruma modu dediğimiz limp moduna tekrar geçecektir. Dolayısı ile bu sistemin uygulanması için verilen ücretler tamamı ile boşa gitmiş ve zarar edilmiş olacaktır.

 

  • Üstte belirttiğimiz maddeye ek olarak Dizel Partikül Filtresi (DPF) birde sanayi veya servis ortamlarında ilaçlı temizleme olarak adlandırılan temizleme sistemidir. Bu sistemde Dizel Partikül Filtresi (DPF) yerinden sökülür ve ilaçlı bir su ile temizlenir. Bu sistemde ise bir öncekine nazaran aracın maksimum arızasız kullanılabileceği km ortalama 1500 KM olarak bir nebze yükselecek ancak yine maksimumlarda 1500 km sonrasında yine araç aynı şekilde koruma yani limp moduna düşecektir. Dolayısı ile bu durumda araç sahibi için yapılmış yanlış bir ödeme ve gereksiz maliyet doğuracaktır.

 

Dizel Partikül Filtresi Arızası %100 Kalıcı Ve Kesin Çözümü Nedir ?

  • Yukarıda belirttiğimiz üzere Dizel Partikül Filtresi arızasında yapılabilecek kalıcı çözüm için 2 seçenek mevcuttur.
  • Birinci seçeneğimiz yeni bir Dizel Partikül Filtresi almak (Bu seçenekte ilerleyen sürelerde yine bir tıkanma (dolma) söz konusu olup maliyet olarak çok yüksek rakamlar çıkacaktır.
  • İkinci seçenek ise Dizel Partikül Filtresinin içini egzozcuya boşalttırarak arkasından yazılım ile iptal etmek.

Yazılım uygulaması ile araç beyni (ECU) üzerinden direkt olarak Dizel Partikül Filtesi iptali yapılabilmektedir ve bu uygulama sonucunda %100 kalıcı ve kesin çözüme ulaşılmış olacaktır. Burada belirttiğimiz egzozcu tarafından uygulanması gereken Dizel Partikül Filtresinin içinin boşaltılması ise, aracın yapmış olduğu ateşleme ve akabinde egzozdan atması gereken duman,karbondioksit gibi yanmış gaz değerlerinin atılabilmesi içindir.İçi dolmuş ve tıkanmış olan bir Dizel Partikül Filtresinden araç yeterli egzoz gazı atımını yapamayacağı için sadece araç beyni (ECU) üzerinden iptal edilebilir ancak bu tıkanmış bir egzozdan gaz atımı yapamayacağı için ilerleyen süreçlerde araç motoruna zarar verecektir. Bu sebeple ise aracın Dizel Partikül Filtresi (DPF) nin içerisinin boşaltılması sağlıklı bir araç motoru için vazgeçilmezdir.

Ecutech Chip Tuning & Remapping olarak Dizel Partikül Filtresi iptali uygulamasını gerçekleştirdiğimiz gibi, Türkiye’nin 32 farklı il ve 36 farklı noktasında geniş bayi ağı ile hizmet vermekteyiz. Sizleride aracınızda oluşabilecek DPF (Dizel Partikül Filtresi) arızası ve bu arıza çözümleri konusunda bayilerimize bekliyoruz.

Kuruluş gününden bu yana 15.000 + araç referansımız ile hizmetlerimize devam ediyoruz.

Bizleri sosyal medya hesaplarımızdan da takip edebilir, iletişim numaralarımızdan direkt olarak canlı destek alabilirsiniz.

Ecutech Chip Tuning & Remapping

Back to top